Om mig

Korte facts:

Navn: Simon Lynge Bilstrup

Alder: 89′er

Cykel: Gary Fisher HiFi DeLuxe (2008 model)

Historie:

Min interesse for cykler og MTB er forholdsvis ny. Faktisk var jeg som yngre mere betaget af scootere og knallerter, og rørte i de år ikke meget ved cykler, med mindre scooterne var i stykker og jeg dermed var nødsaget til at tage cyklen. Med alderen fik jeg købt en bil, hvilket jo heller ikke fik mig til at fortrække cyklen som transportmiddel.

Nu tænker du måske, hvordan det så er kommet så vidt, at jeg har startet et helt site med cykel information?  Ved siden af dette virvar af interesser har jeg altid haft interesse for sport og særligt selv at få motioneret. Jeg har løbetrænet i adskillige år, flere gange har jeg gennemført halv marathon og længere distancer endda. Derudover har jeg i mange år styrketrænet 2-3 gange ugentlig. I det sene efterår 2010 fik jeg øjnene op for cykling og i højere grad mountainbike. Jeg lånte i efteråret min kærestes mtb, en mtb af ældre dato og kørte så en tur med en kammerat. Det blev en tur guidet af ham i et bakket tærren. Endelig efter omkring 27-30 km var vi nået hjem, og jeg var udmattet og havde ondt i røven i en uge efter!

Til trods for de vedvarende smerter jeg havde, hoppede jeg op på cyklen mange af de efterfølgende dage for at tage den i skole. Og endda også til trods for frost og snevejr, lod jeg bilen stå stille under halvtaget. Mit mål var, at jeg simpelthen ville i bedre cykelform, for introturen havde ligesom vist at jeg ikke var i topform, når det kom til cykling.

Jeg fik cyklet nogle længere tur primært ude i skønne naturomgivelser, og med tiden steg interessen og jeg ønskede derfor at købe min egen mtb. Og under et adventure arrangement i Herning Messecenter sammen med min bror og kæreste, købte jeg min første mtb nemlig en Ghost SE4000, og hvilken cykel til en utrolig god pris og oven i købet fulgte der en masse reservedele med i handlen. Cyklen er jeg super glad for, men kunne ikke lade være med at se efter andre cykler.

Der gik ikke mere end halvanden måned efter mit første køb, inden min bror ringede og forklarede, at han havde set en mtb i “Midt på ugen” som er en lokal avis, hvor der var et kanon tilbud på en Gary Fisher HiFi DeLuxe ved en cykelforhandler i Viborg. Jeg var ikke mange timer om at beslutte mig. Den Gary Fisher HiFi DeLuxe måtte jeg eje! Efter at have brugt meget af min tid på at læse anmeldelser på nettet af cyklen, kørte jeg lørdag morgen afsted. Butikken åbnede klokken 8, og jeg ville være den første for at sikre mig at jeg fik den, så jeg var der omtrent halvanden time før. Og selvfølgelig var jeg den første, og jeg fik den.

Et super tilbud hvor jeg sparede et godt stykke over 50% på en Gary Fisher cykel fra 2008, sprit ny. Dette blev min nye cykel, efter dankortet havde beklaget sig gevaldigt, da SU IKKE rækker til mange eller dyre fornøjelser.

Siden hen har jeg fået solgt min “gamle” Ghost SE4000 heldigvis til min kæreste, så den stadig står på samme adresse. Både sammen med hende og venner har jeg fået kørt utallige ture på min vidunderlige Gary Fisher HiFi DeLuxe!

Det var lidt om mig og mine erfaringer, jeg har indtil videre.